0250-181 68

Huvudrubriker

Brottsofferjouren ger dig hjälp

På Brottsofferjouren finns människor
som vill hjälpa dig efter brottet.
De människorna kallas för stödpersoner.

Du kan prata med en stödperson och berätta om brottet och hur du mår efteråt.

Stödpersonen berättar inte vad du har sagt för någon annan.

Stödpersonen hjälper dig med det du behöver hjälp med efter brottet.
Stödpersonen kan till exempel hjälpa dig att prata med polisen.

På tingsrätten finns andra människor från Brottsofferjouren.
De människorna kallas för vittnesstöd.
Du kan få hjälp av ett vittnesstöd om du ska vara med på en rättegång.
Vittnesstödet förklarar hur en rättegång går till.

Vill du ha hjälp av en stödperson eller ett vittnesstöd?
Det kostar inget.

Ring 0200-21 20 19 

Denna sida anvnder cookies (kakor) Hr kan du lsa mer om cookies. Genom att fortstta anvnda sidan s accepterar du att cookies anvnds. Klicka hr fr att inte visa meddelandet igen.