0250-181 68

Huvudrubriker

Vad brott är

Brott är när någon gör dig illa.

Brott är när någon slår dig, knuffar dig eller skadar dig med till exempel en kniv.

Brott är när någon hotar att göra dig illa.

Brott är när någon säger elaka saker många gånger.

Brott är när någon vill ha sex med dig när du inte vill.
Brott är när någon vill tvinga dig att göra något du inte vill.

Brott är när någon tar något som är ditt.
Brott är när någon lurar dig att betala för något du inte får.

Brott är förbjudet. Men brott händer ändå.
Många människor är med om brott.

Denna sida anvnder cookies (kakor) Hr kan du lsa mer om cookies. Genom att fortstta anvnda sidan s accepterar du att cookies anvnds. Klicka hr fr att inte visa meddelandet igen.